پرسش و پاسخ از بازماندگان مرحله اول طرح پرتو نور – دبستان دخترانه سبزوار واحد 1

  • توسط
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۳
  • دیدگاه غیر فعال شده است

قرآن کتاب زندگی است که در آن پر از آموزه های درست زیستن است و انسان را در راه رسیدن به سعادت رهنمود می کند. تداوم تلاوت قرآن و شنیدن آیات آن باعث می شود که مطالب ارزشمند این کتاب در وجود انسان نهادینه شود و پندهای آن فراموش نشود. در زندگی دنیوی هیچ راهنمایی بهتر از قرآن برای انسان وجود ندارد.

قرآن راهنمای زندگی است. از آغاز تا انتهای قرآن سرشار از پند و آموزه است و راه و روش درست زیستن را می توان در آن یافت. انسان برای رسیدن به سعادت و قرار گرفتن در مسیر بندگی خدا باید به این راه و روش عمل کند. از طرفی وقتی یک کتاب سرشار از مطالب با ارزش و مفید باشد، لازم است هر چه بیشتر خوانده شود و همیشه تکرار شود تا محتوای آموزنده و مطالب ارزشمند آن در جان انسان ریشه کند و این پندهای گهربار فراموش نشود.

این الزام در مورد برگزاری طرح پرتو نور صادق می باشد.دانش آموزان عزیزمان شرکت کنندگان در مسابقات طرح پرتونور به این مهم توجه داشته و در همین راه این عزیزان مورد راهنمایی مربیان بزرگوارشان قرار گرفته و در مسیر سعادت دنیوی و اخروی همراهشان می باشند.

با توجه به مطالبی که گفته شد مشخص می شود که انسان باید برای به خاطر سپردن آموزه های قرآن، همواره آن را مطالعه کند. به همین خاطر در روایات زیادی مطالعه و تلاوت قرآن سفارش شده است. در همین راستا روایتی از پیامبر (ص) خطاب به سلمان وجود دارد که می فرمایند: «ای سلمان، بر تو باد خواندن قرآن که تلاوت قرآن کفاره گناهان و سپری در برابر آتش و بازدارنده از عذاب است.»

دوره پرسش و پاسخ از بازماندگان مرحله اول طرح مسابقات پرتونور به صورت حضوری با رعایت موارد بهداشتی برگزار گردید. طی این جلسات مواردی برای دانش آموزان درخصوص مراحل بهتر حفظ ، عنوان شده و دانش آموزانی که پیشرفت داشته اند از طرف مدیریت دبستان مورد تشویق قرار گرفته اند .

امیداست در پرتو قرآن کریم همواره سعادت درآسمان زندگیشان در پرواز باشد.

قبلی «
بعدی »

آمار سایت