فعالیت های قرآنی دبستان دخترانه امام حسین (ع) شماره 3 مشهد

  • توسط
  • ۱۳۹۴-۱۰-۲۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

اهم فعالیت های قرآنی انجام شده در این آموزشگاه در سال تحصیلی 95 – 94 به شرح ذیل می باشد :

1 – برگزاری جشن قرآن ویژه پایه اولی ها
در آخرین روز از شهریورماه و همزمان با جشن شکوفه ها ، مراسمی جهت تحویل کتب قرآن به دانش آموزان پایه اول برگزار گردید . در این مراسم که با مداحی و مولودی خوانی آغاز شد ، کتاب های قرآن پایه اول به همراه هدایایی به دانش آموزان اهداء گردید.

2 – اجرای طرح قرآنی حافظان نور
در این طرح هر هفته دانش آموزان یکی از سوره های کوچک قرآن کریم را در مراسم صبحگاه حفظ می کنند و در پایان ماه از دانش آموزانی که توانسته اند سوره های در نظر گرفته شده برای هر ماه را به طور کامل حفظ نمایند ، از طرف معاونت پرورشی آموزشگاه تقدیر به عمل می آید.

3 – طرح “هر هفته یک حدیث”
به منظور نهادینه کردن خصوصیات و رفتارهای اسلامی ، طرح معنوی هر هفته یک حدیث در بین دانش آموزان مدرسه برگزار می گردد. در این طرح ، هر هفته در قالب طرح یک حدیث از ائمه اطهار ، دانش آموزان ضمن تشویق به رعایت خصوصیات اخلاقی مثبت ، درباره حدیث طرح شده مطالبی جمع آوری نموده و در مراسم صبحگاه این مطالب را به دوستان خود منتقل می نمایند و از طرف معاونت پرورشی آموزشگاه به دانش آموزان فعال در این طرح ، چک امتیاز اهداء می گردد.

4 – برگزاری ختم قرآن در آخرین روز از هفته دفاع مقدس
در ششمین روز از مهرماه دانش آموزان پایه ششم در نمازخانه آموزشگاه حاضر شده و سوره مبارکه واقعه را قرائت نمودند و ثواب آن را به روح بلند امام خمینی(ره) ، بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهداء هشت سال دفاع مقدس و همچنین جان باختگان حادثه منا هدیه کردند. در ادامه سرکارخانم کریمی معاون پرورشی آموزشگاه درباره دفاع مقدس و اتفاقات واقعه ی منا مطالبی را برای دانش آموزان ارائه نمودند و در پایان هم دانش آموز “صفا هراتی” دکلمه بسیار زیبایی درباره ی قربانیان حادثه تلخ منا قرائت نمود.

5 – آغاز طرح “در محضر قرآن”
در بیست و سوم مهرماه و همزمان با آغاز ماه محرم ، طرح “در محضر قرآن” در آموزشگاه آغاز گردید. اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با هدف توجه به خواندن و فهمیدن قرآن کریم و با آگاهی از جایگاه و اهمیت قرآن در راه سعادت دنیوی و اخروی ، طرح معنوی “در محضر قرآن” و تلاوت روزانه قرآن را در بین آموزگاران برگزار نموده و ثواب آن را به روح با عظمت پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اهداء می نماید. این طرح معنوی در آموزشگاه آغاز گردید و همکاران عزیز با انتخاب یک جزء از قرآن مجید و تلاوت روزانه یک صفحه از جزء انتخابی در ختم کامل قرآن شرکت نمودند.

6 – آغاز کلاس های فوق برنامه قرآن
با استعانت از پروردگار متعال ، برای چندمین سال متوالی و به منظور آمادگی دانش آموزان مستعد جهت مسابقات قرآنی در هفدهمین روز از آبان ماه ، کلاس های فوق برنامه قرآن آغاز گردید.

7 – برگزاری مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن
در آخرین روز از ماه آبان ، مرحله اول مسابقات قرآن در سطح آموزشگاه برگزار گردید. این رقابت قرآنی در دو رشته حفظ و قرائت میان دانش آموزان پایه های سوم ، چهارم ، پنجم و ششم برگزار گردید و نفرات برتر هر پایه به تفکیک رشته حفظ و قرائت جهت شرکت در مسابقات قرآن ناحیه یک آموزش و پرورش انتخاب خواهند شد.

8 – برپایی نمایشگاه پیام های قرآنی
در بیست و ششمین روز از ماه آذر و همزمان با هفته قرآن و عترت ، نمایشگاهی از نقاشی های قرآنی دانش آموزان در آموزشگاه برپا گردید. در این نمایشگاه که در سالن مدرسه دایر شده است ، آثار دانش آموزان پایه های سوم ، چهارم و پنجم که پیام های قرآنی را به زیبایی به تصویر کشیده اند در معرض دید سایر دانش آموزان قرار گرفته است.

قبلی «
بعدی »

آمار سایت